Author Topic: Hoe vertel ik hem dat ik niet langer van hem hou?  (Read 1707 times)

Maria

• Nieuweling
  • *
    • View Profile
Hoe vertel ik hem dat ik niet langer van hem hou?
« on: 5 September 2013, 12:39:13 »
Na 5 jaar huwelijk heb ik besloten een einde aan ons huwelijk te maken, de laatste 2 jaren zijn niet fijn geweest.
Mijn man drinkt regelmatig en vorige week heeft hij mij voor het eerst geslagen en dit is voor mij de druppel.

Hoe vertel ik mijn man, dat ik van hem ga scheiden?

Leo

• Nieuweling
  • *
    • View Profile
Re:Hoe vertel ik hem dat ik niet langer van hem hou?
« Reply #1 on: 10 Oktober 2013, 00:37:28 »
Precies op dezelfde manier als je hierboven beschrijft, je hoeft niet alles te pikken en als hij niet goed voor je is, dan hoef je zeker niet bij hem te blijven uit een schuldgevoel.

OnlineHulpverlener

• Guest
« Reply #2 on: 5 December 2013, 14:58:24 »
Maria,

Ik snap heel goed dat je niet verder wilt met jullie huwelijk op deze manier. Niemand verdient het om geslagen te worden en/of onrespectvol behandeld te worden. Ik weet niet wat jullie al gedaan hebben om het tij te kunnen doen keren? In ieder geval hoeft een scheiding niet persť de oplossing te zijn voor deze situatie. Je geeft aan niet langer van hem te houden maar sta je daar ook volledig achter? Je zou nog kunnen overwegen om in relatietherapie te gaan. Als dit slaagt is het (achteraf bezien) de moeite waard geweest. Werkt dit geen verzoening in de hand dan kun je in ieder geval de berusting hebben dat je alles hebt geprobeerd om de relatie nog te kunnen redden. Hiervoor moet er natuurlijk wel van beide kanten een insteek zijn dat jullie nog willen proberen de relatie te redden. Denk daarbij niet alleen aan alles wat er fout is gegaan binnen de relatie, maar kijk ook naar de redenen waarom jullie ooit voor elkaar gekozen hebben. Scheiden kan een vluchtreactie zijn en vechten levert soms meer op. In ieder geval alvast veel succes en wijsheid gewenst!

Vergeetmenietje

• Nieuweling
  • *
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: 5 December 2013, 18:40:56 »
Hey,

mijn ouders hebben een gelijkaardige situatie gehad. In die zin dat mijn vader ook een drankprobleem had/heeft en mijn moeder daar enorm van afzag. Hij werd ook agressiever, maar kon zich nog wel net op tijd inhouden.
Mijn moeder had het er ook mee gehad, maar zag het zelf niet zitten om zomaar te scheiden.
Wat zij heeft gedaan is mijn vader voor een ultimatum gezet. Of hij koos voor de drank, maar kon dan het huis uit. Of hij koos voor mijn moeder en ging in therapie. Net omdat mijn moeder zo strikt was in haar voorstellen, koos hij voor de therapie want hij ziet mijn moeder echt wel graag.
Ondertussen is de therapie afgelopen. Mijn vader is niet volledig van de drank af, maar heeft het wel beter onder controle en als hij al gedronken heeft, geeft hij het dit maal ook toe (iets wat hij daarvoor niet deed).
Hierdoor wordt het voor hun beide leefbaarder en hebben ze er beide vrede mee.
Ik weet niet of je hier mee geholpen bent, maar dacht dat het misschien wel een denkpiste was.
Sterkte alvast!